De 4 expertises van MORE Mirjam

Mirjam staat bij mesthoop met hark in haar hand en kijkt je aan

MORE Mirjam gebruikt haar 4 expertises voor ondernemers met paarden. Daarmee zet ik me in om het welzijn voor paard en mens te verbeteren. Lees PaardenWelzijn als je wilt weten wat het verband is tussen welzijn, paard en mens.

Een Persoonlijk Assistent & Organizer biedt praktische ondersteuning, geeft overzicht om regie te houden. Hierdoor ontstaat rust en ruimte om efficiënter te werken, je paard en jezelf een mooier leven te geven.

Ik leg uit hoe mijn 4 expertises, waaronder de Support DropBox, je gaan helpen.

1. Sparren en brainstormen

Van nature ben ik open-minded en ben ik altijd benieuwd naar het hoe, wie, wat en waarom  Niet omdat ik nieuwsgierig ben, maar omdat ik iets kan leren. Zo kan ik mijn eigen overtuigingen en die van jou toetsen. En kunnen we achterhalen of iets misschien beter of anders kan.

Daarom stel ik vragen en durf ook door te vragen. Waar zitten de grootste knelpunten, waar gaat het in de essentie om? Wat is het doel, waarom is het belangrijk? Waarop loopt iemand vast, welke todo’s kosten de meeste energie?

Sparren en brainstormen is inventariseren om:

  • Inzicht te krijgen in behoeften, plannen en knelpunten
  • Oplossingen te vinden
  • De voor- en nadelen te kunnen benoemen
  • Keuzes te kunnen maken
  • Te weten of er documentatie of onderzoek nodig is.
  • De optimale werkwijze te bepalen

2. Keuzes maken

Mijn brein werkt razendsnel en kan makkelijk informatie sorteren en structureren. Dit is superhandig om overzicht te krijgen, waarop afwegingen gemaakt kunnen worden. Daarnaast bekijk ik een situatie of kwestie op een holistische wijze. Los van de feiten spelen persoonlijkheid en omstandigheden een belangrijk rol om een weloverwogen keuze te maken.

Mensen vinden keuzes maken vaak lastig, omdat ze bang zijn om dingen te verliezen. Vaak wordt kiezen als zwart/wit gezien. Maar ik zie dat anders: Keuzes maken zijn noodzakelijk om in beweging te blijven. En als blijkt dat een gemaakte keuze niet werkt, dan heb je de vrijheid om weer een keuze te maken.

Kiezen is prioriteiten stellen om:

  • Strategie te bepalen
  • Een planning te maken
  • Rust in je hoofd te krijgen
  • Efficiënter te werken
  • Goed te kunnen focussen
  • Betrouwbaarheid te optimaliseren 

3. Plannen uitwerken en planningen maken

Plannen uitwerken en realistische planningen maken zijn een eitje als een keuze eenmaal gemaakt is. Vanuit de prioriteitenlijst volgen de todo’s en actiepunten als vanzelf.

Ik ben doelgericht en graag in beweging om tastbaar resultaat en voldoening te krijgen. Naar mijn mening is stilstand achteruitgang, dus een logisch gevolg is om ertoe aan te zetten om in actie te komen. 

Plannen omzetten in een planning is nodig om:

  • To do’s om te zetten naar actie
  • Structuur aan te brengen in dagen/weken
  • Prioriteitenlijst af te werken
  • Productief te bijven
  • Regie te houden
  • Professioneel en betrouwbaar te zijn

4. De Support DropBox

Een echte doener, zoals ik, houdt ervan om lijstjes af te werken en vinkjes te kunnen zetten. Dus ga ik aan de slag en beheer de Support DropBox, vanuit huis, maar ook op locatie als dat wenselijk is. 

Stap 1 Support DropBox inrichten. Dit kan op 2 manieren:

  • Creëer een support e-mailadres via je eigen Office365 account. Ik log daar op in via de webversie van Outlook.

Voordeel van deze optie is, dat we jouw OneDrive kunnen gebruiken om documenten te beheren. En dat ik zicht heb op je agenda. Dit scheelt tijd en gedoe, omdat ik jou niet hoef te mailen met bijlagen die jij dan weer ergens moet opslaan etc. En dat ik afspraken in je agenda kan zetten. Of kan verplaatsen.

  • We gebruiken mijn support inbox. Iedere klant heeft zijn eigen kleur en submappen.

Terugkoppelingen en documenten worden heen en weer gemaild. Toegang tot de agenda moet apart geregeld worden.

Stap 2 Jij kunt beginnen met droppen. E-mails die jij ontvangt en ik moet oppakken stuur je door naar de Support DropBox. E-mails die jij verstuurt, stuur je in CC naar de Support DropBox en ik handel ze af. 

Denk aan:

  • Agendabeheer, terugbelverzoeken, e-mails beantwoorden
  • Routes, roosters, schema’s maken
  • Bestellingen plaatsen, reserveringen maken
  • Content website en FAQ actualiseren, Blogs schrijven
  • Research doen
  • Klantrelaties beheren, connecties zoeken
  • Adressenlijsten maken, uitnodigingen versturen

Stap 3 Wekelijks contactmoment om bij te praten en actueel te blijven.

Wil je mijn 4 expertises uitproberen? Dat kan met de KickOff Strippenkaart! 

Neem contact met me op of lees eerst nog even Investeren in Samenwerken.

Op zoek naar assistentie die simpel en praktisch is? Gebruik de Support DropBox als structurele ondersteuning of voor projecten!

Indien wenselijk plaats ik je in de MORE Appgroep, zodat je mijn nieuwste blogs altijd persoonlijk ontvangt! Voordeel van de appgroep is, dat je makkelijk en ongemerkt weer kunt afhaken als je er ‘klaar’ mee bent 😉