
MORE Mirjam gebruikt haar 4 expertises voor particulieren en ondernemers die zich inzetten voor PaardenWelzijn. Persoonlijk doe ik dat met mijn tinkerruintje Banditt en op de plek waar hij woont. En het plaatje is voor mij compleet als ik daar met MORE Mirjam ook aan kan bijdragen.
Wil jij ook dat paarden een zo goed mogelijk leven hebben, dan kun je bij mij terecht. Want het houden van paarden op een zo natuurlijk mogelijke manier vraagt veel. En dat in combinatie met persoonlijke of zakelijke chaos, kan ervoor zorgen dat je het overzicht kwijt raakt.
Door tegenslag, grote veranderingen en/of neurodiversiteit ben je extra kwetsbaar. En zeker als zich het een na het ander in korte tijd voordoet. Dan is er geen tijd voor herstel en is de kans op een Burn-Out groot.
Een Persoonlijk Assistent & Organizer biedt praktische ondersteuning om chaos te ontrafelen en overzicht te krijgen. Hierdoor ontstaan rust en ruimte om met en voor de paarden te werken. Dit vergroot jouw levensgeluk.
Denk je erover om met mij samen te werken? Neem contact met mij op of lees Investeren in Samenwerken.
Lees hieronder hoe de 4 expertises van MORE Mirjam kunnen helpen.
1. Inventariseren
Hier vallen onder kennismaken, brainstormen en sparren. Ik stel vragen om erachter te komen waar jij het meest mee geholpen bent. Wat is het probleem? Waar loop je vast? Waar kun je je niet meer toe zetten? Wat kost je veel energie? Wat is belangrijk voor je? Hoe wil je herstellen? Wat heb je daarvoor nodig?
Een inventarisatie is nodig om:
- Inzicht te krijgen in behoeften, plannen en knelpunten
- Oplossingen te vinden
- De voor- en nadelen te kunnen benoemen
- Keuzes te kunnen maken
- Te weten of er documentatie of onderzoek nodig is.
- De optimale werkwijze te bepalen
2. Prioriteren
Dit onderdeel gaat over lijstjes en categoriseren. De inventarisatie zet ik gecategoriseerd in een overzicht. Alleen dat helpt al enorm en de kans om iets te vergeten is klein.
Prioriteren is nodig om:
- Keuzes te maken
- Een planning te maken
- Rust in je hoofd te krijgen
- Efficiënter te werken
- Goed te kunnen focussen
- Betrouwbaarheid te optimaliseren
3. Plannen
Vanuit de prioriteitenlijst gaan we de to do’s en actiepunten formuleren, die vervolgens worden ingepland.
Daarbij stel ik vragen zoals: Staat er binnenkort iets belangrijks gepland? Hoe ziet je agenda er de komende weken uit? Wie moet weten, dat ik zaken van je overneem? Wat heb je onderhanden en wat is de status?
Een planning is nodig om:
- To do’s om te zetten naar actie
- Structuur aan te brengen in dagen/weken
- Prioriteitenlijst af te werken
- Productief te bijven
- Regie te houden
- Professioneel en betrouwbaar te zijn
4. Aan de slag
Vervolgens ga ik voor je aan de slag. Dit doe ik op locatie of vanuit huis. Op werkdagen hebben we contact om actueel te blijven. Zijn er prioriteiten gewijzigd, dan pas ik de planning aan. Het beste is om dit aan het begin of einde van een werkdag te doen.
Qua werkzaamheden kun je denken aan:
Voor ondernemers
- Agendabeheer
- Telefoon beantwoorden
- Inbox beheren en e-mails beantwoorden
- Planning/Routes maken
- Bestellingen plaatsen
- Orders aannemen
- Content website actualiseren
- FAQ bijwerken
- Blogs schrijven
- Reserveringen maken
- Relatiebeheer
- Research doen
- Voorraadbeheer
- Roosters maken
- Voerschema’s opstellen
- Contactpersoon voor dierenarts
Voor particulieren
- Opruimacties
- In- en verkoop
- Coördineren verhuizing
- Telefoon beantwoorden
- Inbox beheren en beantwoorden
- Adressenlijsten maken
- Uitnodigingen versturen
- Reserveringen plaatsen
- Zoeken naar huisvesting paard
- Verbeteren stalling aan huis
- Kennis vergaren
- Specifieke trainingen zoeken
- In contact brengen met gelijkgestemde eigenaren
- Verzorgen paard in noodsituaties
Zijn de 4 expertises van MORE Mirjam waardevol voor jou? Of ken je iemand die er baat bij heeft? Laat het me weten, dan neem ik contact op.
Indien wenselijk plaats ik je in de MORE MAppgroep, zodat je mijn nieuwste blogs altijd persoonlijk ontvangt! Voordeel van de appgroep is, dat je makkelijk en ongemerkt weer kunt afhaken als je er ‘klaar’ mee bent 😉