MORE Mirjam Diensten Schriftelijke Communicatie, Redactie, Projectorganisatie en Sparringpartner

Redactie – Screenen content website

Redactie – Screenen content website

Screenen content website

MORE Mirjam screent teksten op websites. Tijdens deze screening doe ik het volgende:

  • Check grammatica- en spellingsfouten
  • Actualiteit informatie
  • Werkende linkjes
  • Consistentie woordgebruik
De verbeterpunten verwerk ik in een overzicht en ik maak een advies met aanbevelingen. Loop ik tegen technische zaken aan, dan noteer ik die natuurlijk ook. 
 
We maken een afspraak voor de terugkoppeling en op basis daarvan kunnen de verbeteringen doorgevoerd worden. Dit doe je gewoon zelf of je vraagt mij het voor je te regelen. Voor eventueel technische punten ga je naar je websitebeheerder of ik kan één van mijn netwerkpartners inschakelen. 

 

Waarom een actuele website belangrijk is

Alles is altijd in beweging, dus jouw onderneming of organisatie ook. Met een gescreende website ben je verzekerd, dat wat je zegt en laat zien kloppend is met de huidige status van je bedrijf of organisatie. Zo ben je weer geloofwaardig!

  • Meer betrouwbaarheid
  • Meer duidelijkheid
  • Minder vragen
  • Meer professionaliteit
  • Meer kwaliteit
  • Meer voldoening voor je bezoeker

Een goed geredigeerde website, zegt alles over jouw bedrijf. Daarmee bedoel ik dat is nagedacht over toegankelijkheid, linkjes op een logische plaats staan én werken. Dat teksten foutloos en goed leesbaar zijn. Dat informatie actueel is. Maar bijvoorbeeld ook dat afbeeldingen toepasselijk en scherp zijn en voorzien van een metabeschrijving.

En zo zijn er nog meer onderdelen en instellingen die je zelf kunt beheren om jouw website actueel te houden!

Website meer dan alleen je visitekaartje

Ook al vind je dat je website maar ‘een visitekaartje’ is. Er is veel tijd en geld in geïnvesteerd. Is het daarom niet slim om hem beter te benutten? Zet je website in als tool, die jouw bedrijf of organisatie helpt succesvoller te zijn!

  • Maak een slimme FAQ en laat die voor je werken.
  • Maak blogs om je passie, kennis en kunde uit te dragen.
  • Gebruik een blog of pagina als opvolgdocumentatie.
  • Gebruik stukjes content om te posten op Social Media.
  • Gebruik een post, blog en FAQ om te linken naar een pagina op je website.
  • Linkjes genereren meer traffic, waardoor je website hoger in de zoekresultaten komt.

Gebruik actualiteit op je website om meer bezoekers te genereren!